vineri, 6 august 2010

Izbaveste-ma....sau?

"Acum sufletul Meu este tulburat. Si ce voi zice? ... Tata, izbaveste-Ma din ceasul acesta? ... Dar tocmai pentru aceasta am venit pana la ceasul acesta! Tata, proslaveste Numele Tau! Si din cer s-a auzit un glas care zicea: "L-am proslavit si-L voi mai proslavi!" Ioan 12.27-28
Cred ca fiecare dintre noi am trecut sau unii trecem poate chiar acum prin momente de tulburare sufleteasca. Sunt cu siguranta momente incomode, sau chiar greu de indurat si de trecut uneori. Asa ca suntem instinctiv tentati ca in perioade ca acestea sa avem rugaciuni care sa contina cuvinte si expresii ca: "Ajutor!" "Doamne, scapa-ma, izbaveste-ma...", "fa sa dispara...", ajuta-ma sa trec peste..." Ne luptam cu noi insine si cu frustrarea fiecarui moment in care cadem sub apasarea lui "De ce tocmai mie?" sau "De ce tocmai acum?" Sfarsim apoi franti, mizand pe interventia Divina salvatoare, si trecem prin incercare fara vreun castig, ramanand doar cu gandul "Ce greu a fost..." Usor nu e, cu siguranta, iar interventia lui Dumnezeu si prezenta Lui in incercare sunt vitale. Insa, fara sa contrazica aceste lucruri, Domnul Isus ne da o alta perspectiva asupra momentelor de incercare sufleteasca. Este de altfel perspectiva corecta, pe care de multe ori o scapam din vedere in stresul ceasului de tulburare, si de care ne dam seama rusinati mai apoi. E perspectiva pentru care am fost creati, si anume: Slava lui Dumnezeu.
Domnul Isus exclude din start replica cu care noi probabil ne incepem rugaciunea sufletului tulburat. El nu spune "Tata, izbaveste-Ma din ceasul acesta!" , pentru ca, desi nu-i era comoda, nici usorara starea (in Matei 26 El o numeste "intristare de moarte"), El ii intelegea rostul: "Dar tocmai pentru aceasta am venit pana la ceasul acesta!" De cele mai multe ori nu ne luam timpul pentru a sta si vedea rostul momentului de tulburare si finalitatea spre care duce el. Ne lovim doar de o stare de care am vrea sa scapam. Cu toate acestea, Dumnezeu ingaduie aceste momente cu un rost: uneori spre a ne invata ceva, alteori pentru pocainta noastra, alteori pentru a lucra in viata celor din jurul nostru, etc.
Uneori veti spune: "Nu inteleg de ce...!" Pai uneori nici nu trebuie. Ceea ce trebuie sa intelegem si sa ne stea in fata mereu este scopul pentru care am fost creati, si anume "Slava lui Dumnezeu!" Aceasta perspectiva este raspunsul la toate "de ce"-urile noastre. Cauta deci ca in orice situatie viata ta sa-I aduca slava lui Dumnezeu. Asta este ceea ce ne invata Domnul Isus in textul de azi: Si ce voi zice? ... Tata, izbaveste-Ma din ceasul acesta? ...nu, ci: ...Tata, proslaveste Numele Tau!
Fie acestea cuvintele noastre atunci cand sufletul nostru este tulburat pentru o nedreptate: Tata, proslaveste Numele Tau prin atitudinea mea fata de cel ce mi-a gresit, sau atunci cand sufletul ne e tulburat de ingrijorare: Tata, proslaveste Numele Tau prin rezolvarea pe care cred ca o vei da situatiei prin care trec sau atunci cand am pacatuit: Tata, fie proslavit Numele Tau prin felul in care accept iertarea Ta si las Duhul Tau sa ma schimbe. Tata proslaveste Numele Tau in ciuda faptului ca mi-e greu, in ciuda celui rau care incearca sa ma doboare prin intimidari si ganduri straine, Tata singurul meu interes e ca Numele Tau sa fie proslavit! E bucuria si dorinta mea! Fie cum voiesti Tu mai presus de cum voiesc eu (Mt.26.39)
Desi nu ne-a promis o viata lipsita de momente grele, Dumnezeu ne-a promis un lucru mai pretios: insotirea Lui in toate aceste momente. Nu dori deci, in primul rand sa scapi din ceasul de tulburare. Ci cauta ca trecand prin el, Numele Tatalui sa fie proslavit. Asta sa fie dorinta ta, si Tatal iti va vorbi din cer incuviintandu-ti atitudinea si cinstindu-te prin raspunsul Lui in fata celor care te privesc in astfel de momente. Chiar daca unii nu vor intelege, bucura-te! Cerul intreg a prins ideea ;) (vs 28-30)
Binecuvantari vesnice,
radu samuel
1Cor 10.31 "...sa faceti totul pentru slava lui Dumnezeu"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu